zondag 3 januari 2016

Goede voornemens, Good intentions

Goede voornemens. Een nieuw jaar, nieuwe voornemens. voornamelijk voor mijn blog. En dit is mijn goede voornemen. Ik wil elk weekend of eventueel om het weekend een blogbericht gaan plaatsen. En hier is de eerste blogpost van 2016. Joehoe.
 
Good intentions. A new year, new good intentions. Especially for my blog. This is one of them. I want to post something on my blog every weekend or every other weekend. And here is the first one of 2016. Woehoe.
 
Ik begin even met een oud project. De By-Claire omslagdoek. Deze maakte ik in november met garen van de Lidl.
 
I start with an old project. The By-Claire Shawl. This one I made last november from Lidl yarn.
 
 
 Even een paar baksels, we bakten veel meer voor kerstmis.
And a few things we baked, but me baked a lot more for Christmas.
mama stond oudjaarsdag bijna de hele dag in keuken om oliebollen te bakken. Ze zijn absoluut het lekkerste :-)
My mom was baking almost the whole day on New Year's Eve. She baked ''oliebollen''. They were the best :-)

Gisteren kwamen mijn broer en zijn vriendin eten. Mama en ik maakten Crème Brulée. Mmmmmm.
 
Yesterday my brother and his girlfriend came over for dinner. My mom and I made Crème Brulée for dessert. MMMMmmmm.

En als laatste mijn cadeau's van kerstmis. Ik kreeg een dvd van One Direction van mijn ouders, en van mijn broer en zijn vriendin kreeg ik een hangertje voor aan een ketting. Verder kreeg ik nog...
and then my Christmas presents. I got a 1D DVD from my parents, A hanger for on a necklace from my brother and his girlfriend. And I got...

Van mijn opa en oma kreeg ik geld voor kerstmis. Ik had wel al besloten om mee te doen aan de Lossen & vasten CAL, en had het garen al gekocht. Ik heb het rozengeur pakket. Ik kocht het garen bij Het wolhuis in Rijssen. Wat een aardige mensen. De crème kleur was uitverkocht, maar er kwam gelukkig nog op tijd wat binnen. Echt super fijn.
From my grandparents I got money for Christmas. I already decided to join the Lossen & Vasten CAL, And I already bought the ''rozengeur'' colours. I bought the yarn at Het Wolhuis in Rijssen. What a kind people. The crème colour was sold out, but they got it again in time. Really cool.

Verder kreeg ik deze boeken van mijn ouders. Kant haken wilde ik al heel lang hebben :-)
I also got some crochet book from my parents. ''Kant haken'' is the book I alread had on my list :-)

Als laatste kreeg ik het patroon van Nordic Hat patroon van My Rose Valley. En ik mocht het bijpassende garen uitzoeken. Ideal van Bergere de France. Het garen was lastig te vinden. Maar bij Carosatelier hadden ze het wel. Nu kan ik een mooie warme muts en handwarmers maken (want dat patroon had ik al)
 
And last but not least I got the Nordic Hat pattern from My Rose Valley. And I could pick out the yarn for it. Ideal from Bergere de France. It's not easy to find. But I found it at CarosAtelier. Now I can make a nice warm and cozy hat and handwrists (because I already got that pattern).
 
En zoals jullie misschien wel konden zien aan de laatste foto's, ligt mijn CAL2015 deken eronder. Hij is af. Maar even geduld. Die laat ik volgende week zien. :-). Voor nu nog een fijne zondag en succes voor degenen die morgen weer naar school of werk moeten (inclusief mijzelf, de wekker staat op 6 uur).
 
And you could maybe see on the last pictures, my CAL2015 blanket is underneeth it. I finished it. But patience. I'll show you next week. For now a happy Sunday and good look for the ones who have to go to work or school tomorrow good luck (including me, my clock will ring at 6AM).
 
Lieve groetjes,
Emily
 
Sweet Greetings,
Emily

5 opmerkingen:

  1. Wauwwww jij bent zeker goed bezig!! Heerlijke nieuwe bollen voor de lossen en vasten cal liggen al klaar. Ik twijfel nog steeds of ik ga meedoen ;-)
    Lieve Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Emily,
    Ik kwam via via op jouw blog, wat maak je leuke dingen zeg. Je omslagdoek is erg mooi, ik heb 'm zelf ook gemaakt! Ben benieuwd naar je CAL deken. Ga je volgen ;) als je het leuk vindt kom je maar eens gluren op mijn blog!
    Groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Emily,
    Ik kwam via via op jouw blog, wat maak je leuke dingen zeg. Je omslagdoek is erg mooi, ik heb 'm zelf ook gemaakt! Ben benieuwd naar je CAL deken. Ga je volgen ;) als je het leuk vindt kom je maar eens gluren op mijn blog!
    Groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi ook ik kwam via via bij jouw blog terecht. Je schrijft leuk met goede foto's erbij. Wat heb jij veel gekregen zeg, dat is echt genieten! Ik geniet wel van het resultaat als het op je blog komt. Succes met al het moois wat je gaat maken. Groetjes Veronica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk!
    Zowel je voornemens, je cadeautjes en je blogtekst!
    Ik kijk alvast uit naar al je creaties dit jaar :-)
    Groetjes, Sigrid x

    BeantwoordenVerwijderen