zaterdag 3 juni 2017

Brei en haakfestival Arnemuiden

De datum stond al maanden lang in de agenda. Er was vrij gevraagd van werk en toen was het vandaag eindelijk zover. Het brei en haakfestival in Arnemuiden. Ik keek er zo naar uit. Eindelijk een keer naar Atelier Jaffari, de wolwinkel van Jeanet. Ik volg haar blog blij dat ik brei al een hele tijd en het leek mij leuk om eens rond te kijken in haar winkel. Verder werden er workshops gegeven waar je zo aan kon schuiven. En bekende blogsters als Jellina waren aanwezig. 
Om half 8 vanochtend gingen mijn ouders en ik op weg in de auto. We hadden goed weer onderweg en het was rustig, dus we waren om kwart over 10 over. We liepen eerst een rondje door Arnemuiden en waren om kwart voor 11 weer bij het festival. Daar gingen we eerst de winkel in, maar die was tegen die tijd al helemaal vol met dames die wol aan wilden schaffen. Ik had mij van tevoren voorgenomen om zo'n mooie bol Unikat garen te kopen, en die werden buiten verkocht, dus gingen we eerst daarheen. Ik kon uiteindelijk niet kiezen en nam er 3 (*bloos bloos*). Ook kreeg ik een super leuke goodiebag bij mijn bollen garen :-). 
Daarna deden we eens een rondje langs de workshops en spotte ik Jellina, of zij mij. Super leuk om zo'n bekende blogster eens in het echt te ontmoeten. Het was super gezellig Jellina :-). 
Ik heb nog even de workshop mochila haken bijgewoond, een techniek die ik nog nooit had uitgeprobeerd. En toen namen wij afscheid van Arnemuiden. We gingen door naar Middelburg, waar we de toerist uithingen. We kochten Zeeuwse babbelaars voor mijn opa en heerlijke bonbons. En om  het af te maken nog even schelpen zoeken op het strand.

This date was already in my diary for a long time. I asked free at work and finally the day had arrived. We were going to the knit and crochet festival in Arnemuiden, Zeeland. We (my mom and I) wanted to go to Atelier Jaffari for a long time now, and this was a good timing. So 7.30 this morning we left to Arnemuiden. There wasn't much traffic so we arrived at 10.15AM, and the festival started at 11AM. We took a walk around Arnemuiden and then walked to Atelier Jaffari. We looked around in the store first, but it was so busy so we walked around the rest of the festival. I already thought to bring home a nice ball of Unikat yarn, but I couldn't choose and bought 3 (* blush*) I also got a goodiebag. :-).
Then I walked around the workshops and I spotted Jellina, Or she spotted me. Jellina is a famous blogster in the Netherlands and it was really nice to finally meet her. 
I also did a workshop mochila crochet, a technique I never tried before. And after we left Arnemuiden. We went to Middelburg, were we did a little sightseeing. And to end the day in Zeeland, we looked for shells at the beach. 


Arnemuiden






Gezellig een Selfie maken met Jellina.
Making a Selfie with Jellina.


Vis eten.
Eating fish.

Middelburg











De goodiebag die ik kreeg. 
The goodiebag I got.



En mijn aankopen. De 3 bollen Unikat. Die bovenste is nog niet eens zo mooi vastgelegd zie ik nu. Het verloop van blauw naar paar is heel erg mooi. 
And here's the yarn I bought. 3 balls of Unikat. The upper picture is not even the best. The colours are even more beautiful in real life. 

Het was, zoals jullie waarschijnlijk wel konden zien, een fantastische dag. Een heel fijn weekend.
It was, as you have seen, a fantastic day. Have a nice weekend.

Lieve groetjes,
Emily
Sweet greetings,
Emily

9 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je daar geweest bent! Ik volg blijdatikbrei ook al een heel tijdje en het lijkt mij ook zo leuk om er eens een keer naartoe te gaan. Maar ik woon in Zwolle en heb geen rijbewijs... het is ook wel een heel eind voor een dagje hè. Maar wat leuk dat jullie dat gedaan hebben en je hebt prachtige bollen gescoord! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk! En nu lekker nagenieten, wolletjes voelen, boekjes doorkijken, weer even aan de wolletjes voelen, foto's kijken, even de bollen aaien, dromen over al die toekomstige projecten en.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo te zien en te lezen heb je er een heerlijke dag van gemaakt. Prachtige bollen heb je gekocht. Logisch dat je daar niet uit kon kiezen. Extra leuk om ook bekende bloggers tegen te komen. En nu lekker nagenieten en mooie dingen maken met de spullen uit de goodiebag en met die drie mooi unicatbollen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Emily, I am new to your blog and now a bit jealous over your wonderful trip to the festival. It looks fantastic. So glad you had fun.
    Meredith

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk verslag! Ik vond het erg leuk je eens live te zien;) ik herkende je meteen 😉 Ik vond het ook fijn dat ik je moeder kon bedanken voor haar mooie etuitjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig!! En ik begrijp helemaal dat je niet kon kiezen tussen deze kleuren Unikat :-) hihi! Allemaal fantastisch!
    Als ik deze dingen zie, wou ik soms toch dat ik in Nederland woonde... Daar lijkt het mij een waar handwerkparadijs! :-)
    Lieve groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk verslag van een heerlijke dag!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmmm! Zeeuwse babbelaars! I haven't had the pleasure of eating those for many many years but I still have the little decorative tin that they came packaged in from my childhood It is a hexagonal tin with a photo of echte Zeeuwse traditional costume. I used to keep treasures in there after I had eaten all the sweets!

    What a lovely day you had meeting famous bloggers and finding beautiful yarn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mmmm! Zeeuwse babbelaars! I haven't had the pleasure of eating those for many many years but I still have the little decorative tin that they came packaged in from my childhood It is a hexagonal tin with a photo of echte Zeeuwse traditional costume. I used to keep treasures in there after I had eaten all the sweets!

    What a lovely day you had meeting famous bloggers and finding beautiful yarn.

    BeantwoordenVerwijderen