vrijdag 7 juli 2017

Mijn eerste gehaakte kledingstuk // My first crocheted garment

Dit garen lag geloof ik al wel 2 jaar op mij te wachten. Het fijne garen van Drops Design, Drops Paris. Een bolero moest het worden, maar zoals zo veel bleef het nogal een tijd liggen. Tot 2 weken terug. Met de zomervakantie in het vooruitzicht, begon ik aan deze bolero (die perfect bij mijn dirndl's passen). Het patroon is een gratis patroon van Drops: Klik hier! en 6 1/2 bolletjes Drops Paris (neem natuurlijk voor jouw maat het juiste aantal bollen). 
Tip: Drops heeft op dit moment de grote zomersale op katoengarens, waar Drops Paris ook onder valt. 

This yarn I think I bought 2 years ago already. It's really nice cotton yarn from Drops Design, Drops Paris. A crochet shoulder piece was it going to be, but like so many things it kept lying around. Untill 2 weeks ago. With the summervacation in mind, I started on the shoulder piece (will fit perfectly with my dirndl's). The pattern is a free one from Drops: Click here! and I used 6 1/2 balls of Drops Paris (take the right amount for your size).
Tip: Drops has a big summersale on cottonyarns right now, Drops Paris is cotton so.

Ik haak eigenlijk nooit een proeflapje. Maar bij kledingstukken is het beter om het wel te doen, omdat je daar meer met de maten zit.
I never make a swatch before I start a project. But with garments it's better if you do, because you have to make the right size. 



Deze foto deelde ik gisteravond op Instagram alle draden afhechten en de zij naden dicht maken was nog wel een klusje maar uiteindelijk was hij klaar.
This picture I shared on Instagram last night. I just had to close the seems and work the threads away. 

En dit is het eindresultaat.
And this is the endresult.




Ik ben benieuwd. Haken jullie wel eens een kledingstuk?? 
I'm curious. Do you ever crochet a garment??

Ik heb nog garen liggen, wat ik vorig jaar kocht bij de boekpresentatie van Haakspiratie van Janneke. Voor dat bericht Klik hier! , om een vest met lange mouwen te maken van Drops Paris. Eerst maar weer eens bij mijn W.I.P's kijken om mee verder te gaan denk ik.
I still have yarn lying around, which I bought last year at the book presentation from Haakspiratie from Janneke. For that post Click here! , to make a cardigan with long sleeves from Drops Paris. But first picking up a W.I.P. I think.

Fijn weekend alvast.
Have a nice weekend.

Lieve groetjes,
Emily
Sweet greetings,
Emily


6 opmerkingen:

  1. Wat leuk, dat staat je echt super, zeker bij dat bloesje.
    Ik heb wel eens mouwloze vestjes gehaakt, maar draag het haast nooit. Toch ben ik van plan om een heerlijk vest te haken om in weg te kruipen voor de winter; ik zie wel of het zover komt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's een mooie bolero die je gemaakt hebt! Zomers wit en past je prima!
    Ik haakte ook wel eens een bolero, maar die zat me niet zo goed, ik heb hem weggedaan. En andere kledingstukken lukken vaak ook niet zo best... en toch wil ik het graag nog eens proberen! Wie weet...
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je dat prachtig gehaakt. Staat je erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your wrap is gorgeous! I've attempted many crochet garments, and I'd say it's about 75/25% success/failure. I have a large chest, so I have to be careful to select a pattern and yarn that will drape well, and not look like I dressed in a suit of armor! I think you made a good choice to start with a lacy pattern. Best regards, Kate in Oregon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hartstikke leuk geworden je bolero. En op je vraagof ik wel eens kleding haak, ja ik heb het vest van alles is haken gemaakt, ook erg leuk om te haken. Ik heb zelf wel eens een trui/sjaal ontworpen en gemaakt.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou die bolero is goed gelukt of niet?! Heel leuk in ieder geval. Ik heb al heel wat vestjes en topjes gemaakt, maar ze zijn niet allemaal zo goed gelukt. Ik blijf het toch lastig vinden om iets goed passend te maken (en dat het ook nog lekker zit). Maar als iets goed is gelukt dan heb je wel echt eer en lol van je werk! Succes met je volgende kledingstuk. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen