dinsdag 22 mei 2018

Meivakantie 2018 Burano

Voor degenen die mijn blog al een tijd volgen, zullen weten dat wanneer ik op vakantie ga, ik daarna hier foto's laat zien. Ik heb weer heel veel mooie foto's gemaakt van de week dat we aan het Gardameer waren, maar ik wilde deze keer eens de aandacht vestigen op 1 dag. 
Beetje standaard gaan we altijd een dag naar Venetië. Venetië is in het laagseizoen echt een aanrader (en dan is het al druk). We besloten het deze keer iets anders te doen. In plaats van Venetië weer te verkennen, kochten we een ticket voor de boot (het openbaar vervoer van Venetië) voor 24 uur. Met een ticket van zo'n €20,- kon je 24 uur gebruik maken van de boot (let wel op welke). We reden naar Tronchetto, dat ligt aan de buitenkant van Venetië direct rechts, waar we de auto parkeerden. Op een paar honderd meter van de parkeergarage was een opstapplaats voor de boot. Van daaruit hadden we de route uitgestippeld naar de eilanden Murano (van het Murano glas) en Burano (waar deze post over gaat).
For the people who visit my blog regularly, know I alway write a post about my vacation. I made a lot of pretty photo's when we were at Lake Garda for a week, but I want to pull your attention to 1 day.
We always go to Venice for a day. Venice is amazing, esspecially in the low season. We decided to do it a little bit different this time. Instead of walking through Venice, we bought tickets for the public transport (guess what, boats) for 24 hours. The ticket is around €20,- and with that you could use the public transport for 24 hours. We drove to Tronchetto, where we parked the car. A few hundred meters from the parking garage was a boat stop. From there we went to the islands Murano (where the glass is made) and Burano (where this post is about.

Burano staat bekend om z'n felgekleurde huisje, en z'n kant. In een boekje stond dat vrouwen daar buiten zaten te kantklossen (niet waar wij kwamen helaas). Maar de huisjes dus. Wauw. De kleuren, de combinaties. Just Wauw. Sorry voor de fotospam, ik kon niet kiezen. haha. Geniet van alle kleur!!!!
Burano is known for its bright coloured houses, and its lace. The houses, wow. The colours, the combinations. Just Wow!
Sorry for the photospam, I couldn't chose. haha. Enjoy all the colour!!

































Fijne dag mensen.
Have a nice day.

Lieve groetjes,
Emily
Sweet greetings,
Emily






9 opmerkingen:

  1. O jeetje, er is daar vast niet veel overleg tussen buren welke kleur de huizen gaan krijgen...
    Bijzonder is het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een kleurexplosie, daar word je toch gelijk vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Dit zouden goeie illustraties zijn voor mijn komende blogjes over kleur :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. inderdaad. Als je mijn naam en blog even benoemd met een linkje, mag je wel een aantal foto's gebruiken als je wilt ;-)

      Verwijderen
  4. Wat een gave kleuren. Prachtig hoor. Ik zou ook niet kunnen kiezen. Grappig he dat we tegelijkertijd bij het Gardameer waren.. Wij hebben ook genoten het is daar erg mooi. In Venetie ben ik niet geweest.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij gaan deze zomer die richting uit, dank je voor de tip ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto's Ik snap alleen niet die lelijke lakens voor de deuren van zulke kleurrijke huisjes :-( Vast iets Italiaans ;-) Ik snap dat je genoten hebt! Heerlijk om er even tussen uit te zijn. Lieve haakgroetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gave huisjes zeg: zoveel kleur! Wat fleurt dan de boel op zeg!
    Mmm.. daar zou ik ook wel eens heen willen!

    Lieve groet, Marijke @zusjeknus

    BeantwoordenVerwijderen